Inaczej niż zwykle czyli: 5 filmów wartych obejrzenia według Oli! cz.1

Pomimo tego, że uwielbiam czytać książki mam też inne pasje. Przez większość swojego wolnego czasu czytam książki, oglądam seriale - Teen Wolf, Scream Queens, Shadowhunters, słucham muzyki - Queen, Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Papa Roach, Korpiklaani (i wiele, wiele innych), jeżdżę na rowerze, oglądam mecze siatkówki, ... i TAK SAMO JAK KSIĄŻKI UWIELBIAM OGLĄDAĆ FILMY (moje życie wydaje mi się być ciekawsze z mojego punktu widzenia niż jak opisałam XDD)

Przejdę to tematu przewodniego, czyli 5 filmów wartych obejrzenia według mnie.

1. Earl i ja, i umierająca dziewczyna

Niedawno stało się trochę głośno o książce na podstawie, której powstał ten właśnie film. Przyznam się, że nigdy nie przeczytałam książki, a na film natknęłam się przypadkowo. Oświadczam, że mam wielką chęć przeczytać tę książkę, ale zawsze zamiast zamówić ją to wybieram inną, choć film był genialny.

Nastoletni - Greg Ganes wraz ze swoim przyjacielem - Earl'em, od dzieciństwa nagrywają krótkometrażowe filmy. Są zwyczajnymi nastolatkami, którzy wtapiają się w tłum a po szkole oddają się swojej pasji. To się zmienia, gdy matka Grega zmusza go do odwiedzania i podnoszenia na duchu chorą na białaczkę - Rachel. Chłopak zaprzyjaźnia się z dziewczyną i wciąga ją do świata filmów krótkometrażowych w jego wykonaniu.



Film mnie bardzo wzruszył i skłonił do refleksji, przyznam się że ryczałam jak bóbr. Opowieść naprawdę wzruszająca, dająca do myślenia i ... PO PROSTU WARTA POŚWIĘCENIA SWOJEGO CZASU.

Ocena: 10/10 (nie mam pojęcia jak ocena się zmieni po przeczytaniu książki)

2.Zostań jeśli kochasz

Mia Hall to niezwykle utalentowana muzycznie nastolatka, która marzy by dostać się do Julliard i zostać wielkiej sławy wiolonczelistką. On - Adam Wilde, utalentowany muzycznie, buntownik, marzący by jego rockowa kapela cieszyła się popularnością poza ich miasteczkiem. Dwa różne światy, które połączy miłość, której nie może rozdzielić... śmierć.


Większość obejrzała ten film, lecz nie wszyscy przeczytali książkę. Zacznę od tego czy była to dobra ekranizacja? Według mnie była to bardzo dobra ekranizacja GENIALNEJ książki GENIALNEJ Gayle Forman. Co prawda nie wszystko było w filmie przedstawione, ale te wątki które według mnie powinny się pojawić to pojawiły się. Aktorzy według mnie idealnie dobrani, postacie były takie jakie sobie wyobraziłam. Świetna gra aktorska Jamie'go Blackley'a oraz Chloë Grace Moretz, nie zapominając też o Lian'ie Liberato. Kolejny wzruszający film i skłaniający do refleksji (chyba za dużo tych refleksji)
A więc nic tylko przeczytać i obejrzeć. Polecam również drugą część - Wróć jeśli pamiętasz. Z tego co wiem opinie są różne, ale mi się bardzo podobała.

Ocena: 10/10

Trochę się rozpisałam i sądzę, że jak by było to jako jedna część to nikt by tego nie doczytała do końca. 
Oczywiście piszcie w komentarzach czy spodobał wam się ten post i czy chcecie część drugą (myślę, że będą tam weselsze filmy)

Ola

Komentarze

  1. jeszcze nie widziałam żadnego z tych filmów :) ale nadrobię, chociaż najpierw miałam czytać :)
    PS. nominowałam was do Liebster Blog Award :)
    http://ksiazkatu-ksiazkatam.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło za nominacje i jak najszybciej nadrabiaj filmy ;)))
      Ola

      Usuń
  2. Pierwszą książkę już od dawna chciałam przeczytać, ale zawsze były inne książki :D Filmu jeszcze nie oglądałam, gdyż wyznaję zasadę najpierw książka potem film. Co do drugiego filmu. Książkę czytałam, ale szału na mnie nie zrobiła. Bardzo mi się nie podobała, ale myślę, że głównym powodem tej oceny jest to, że zbyt wiele od niej wymagałam po tych wszystkich ocenach. Film oglądałam, ale nie pamiętam czy mi się podobał czy nie. Wydaje mi się, że podobał mi się bardziej niż książka, ale nie dam sobie głowy uciąć. Korci mnie, żeby obejrzeć go jeszcze raz, ale mam wrażenie, że teraz będę patrzeć na główną bohaterkę nie jako utalentowaną wiolonczelistkę, która miała wypadek, tylko jako na dziewczynę walczącą z kosmitami (piąta fala).
    Bardzo fajny post.
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Zostań, jeśli kochasz" bardzo mi się podobał, tak samo jak książka ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty